BOŽSKÉ KOUZLO OLEJŮ & MOJE 3 NEJOBLÍBENĚJŠÍ

sobota 14. ledna 2017


Hezkou sobotu Vám všem, dnes bych Vám ráda napsala o produktech, které jsem hoodně dlouho dobu ignorovala a nepoužívala je ( ano, vymlouvala jsem se, že na moji mastnější pleť oleje nepatří), ale jakmile jsem si jeden takový koupila a vyzkoušela, zamilovala jsem se a dneska už si bez nich nedokážu představit život (řečeno s mírnou nadsázkou). Dnes už oleje používám prakticky na všechno - tělo, obličej, vlasy i nehty a vůbec nechápu, jak jsem bez nich mohla existovat.


















Asi jako (skoro) každý jsem nejdříve s olejem kokosovým, který je prakticky jeden z nejuniverzálnějších, můžete ho používat v kuchyni na smažení, přidávat do kafe na zjemnění místo mléka, namazat si s ním celé tělo, protože krásně vyhladí a zjemní pokožku, a nebo perfektně odlíčit voděodolnou řasenku (s použitím na odlíčení celého obličeje dejte ale raději pozor, jelikož patří mezi oleje, které jsou hodně komedogenní- tzv. ucpávají póry a může vést ke vzniku akné). Jako druhý v pořadí jsem si během našeho holčičího víkendu ve Varech s kamarádkou, koupila avokádový olej z Havlíkovy Přírodní apotéky. (Odolejte pokušení si nic nekoupit, když máte Havlíkovu prodejnu přímo vedle hotelu). A tak jsem ho (poprvé) zkusila aplikovat na obličej (pozor, na mírně navlhčený obličej vlažnou vodou, protože oleje vysušují) a nechala působit přes noc. Světe div se, moje pleť nijak negativně nezareagovala (alergické reakce jsem se obávala nejvíce), ba naopak, byla krásně vyhlazená, jemňoučká a taková hezky "šťavnatá". Od té doby mi přibyly ještě další dva kousky z HPA do sbírky a pravidelně cca. 2x týdně (teď v zimě i častěji) je aplikuji buď jako masku, nebo je rovnou nechávám působit celou noc. A jaké dva další oleje ještě používám a pro koho + k čemu všemu jsou dobré se dozvíte (a uvidíte) v následujících řádcích :-)


Na pomyslném prvním místě je u mne avokádový olej, patří mezi přírodní antioxidanty, chrání naše buňky před oxidačním stresem a účinky volných radikálů a navíc také před ztrátou hydratace. Obsahuje rovněž vysokou hladinu nenasycených mastných kyselin a je vhodný pro suchou, citlivou pleť či unavenou pleť. Skvěle funguje i jako maska, olej nahřejte zhruba 30s v malé misce a aplikujte na oblast obličeje, krku a dekoltu. Po cca 30 min smyjte, nebo vmasírujte do pleti. PS: Je také velmi účinný na tělo jako prevence před vznikem celulitidy.

Pokud se olejů (stejně jako já před nedávnem) tak trochu "bojíte", kupte si hroznový olej, má velmi lehkou texturu, není vůbec mastný a rychle a snadno se vstřebává. Vyhlazuje a chrání pleť před ztrátou přirozené vlhkosti a určen především pro normální/mastnou, či zralou pleť.











Makový olej používám teprve krátce (zhruba od Vánoc) především na suché konečky vlasů a kůžičku kolem nehtů. Co na něm oceňuji je, že dobře vyživuje a regeneruje, snadno se vstřebává a je vhodný i pro velmi suchou či ekzematickou (nebo zánětlivou ) pokožku. A ještě navíc tento olej obsahuje důležité minerály (hořčík, vápník a železo) a vitamin E, který je nejdůležitějším antioxidantem v našem těle.  


Používáte oleje? Jaké patří mezi Vaše nejoblíbenější?


Zdroj: info oleje www. stránky Havlíkovy Apotéky.

1 komentář

  1. Skúšala som zatiaľ levanduľový od Saloos a samozrejme mám doma aj kokosový olej. Levanduľový bol veľmi dobrý, nebol ani príliš mastný na moju pleť takže som s ním bola spokojná. Kokosový olej používam hlavne na telo a na odličovanie make-upu. Ten pocit odličovania olejom je fakt skvelý. No a ešte by som zmienila olivový olej, ten používam ako masku na vlasy pred umytím.

    OdpovědětVymazat