Čím fixuji make - up v letních dnech ?

neděle 25. června 2017

Nalijme si čistého vína hned na začátku, čekat teď v létě i od značkového high - end make - upu, že zvládne sám o sobě "ustát" 35°C teploty, hraničí - alespoň podle mého názoru, s mírným šílenstvím (obzvlášť v případech, kdy máte smíšenou či mastnou pleť). Jak z toho ven? Je to podstatě jednoduché, buď můžeme nechat pleť tzv. "dýchat" a make - up v tropických dnech raději přeskočit, anebo je nejvyšší čas se seznámit s fixátory, které vašemu make - upu zaručí long-lasting effect a nebudete už po pár hodinách mastná a rozmazaná až za ušima. A pro kterou z těchto nabízených variant jsem se rozhodla já? Upřímně vám řeknu, že rovnou pro obě! O víkendech nebo dovolené pleť nechávám ráda odpočívat, naopak můj běžný pracovní den se bez make - upu neobejde. Jaké produkty tedy používám a jak vypadá moje skin-care rutina, aby i v (sub)tropických dnech vypadal můj make-up co možná nejdelší dobu nejlépe? :)


Než přejdu k samotnému líčení a fixaci, povím vám něco málo o tom, jak vypadá moje ranní skin-care rutina. Po probuzení na pleť nanesu 3 minutovou ranní bio masku z Havlíkovy Apotéky, která pleť dokonale vyčistí a připraví ji na další kroky, když ranní masku nemám po ruce, obličej a krk očistím tamponkem s Jarishovým roztokem a dále na obličej a krk nanáším sérum BIOACTIVE s kyselinou hyaluronovou od značky Alissa Beauté - kyselina hyaluronová totiž zajišťuje jak anti-age prevenci, tak i hydrataci, protože na sebe dokáže navázat molekuly vody. Následně na pleť aplikuji denní a oční krém, v současné době používám Ceramidin od Dr. Jart + (k dostání je v Sephoře) nebo Skinoren a na oči a oční okolí Q 10 Plus - Nivea.  




Poté co se krém trošku vstřebá (dám mu většinou cca 5 - 10 min., což mimochodem to je ideální čas vychutnat si třeba ranní kávu nebo čaj), může na řadu přijít make - up. S tím mívám v létě docela docela problém, na jaře, podzim a v zimě  totiž nedokážu žít bez Double Wear od Esteé Lauder, v létě mi však paradoxně na den moc nevyhovuje a letos v létě jsem ikonický DW vyměnila za HD Liquid Coverage Foundation od Catrice, který je podle mě absolutně skvělý - neobsahuje žádné oleje, skvěle přilne k pleti, středně kryje a navíc má dobře vyřešenou aplikaci - díky praktickému kapátku (btw, u produktů s kapátkem buďte vždy max. obezřetné a nikdy se kapátka z hygienických důvodů nedotýkejte!). Make up obvykle nanáším navlhčeným beauty blenderem (dobře se nanáší ale i pomocí prstů) a poté už ho tedy zbývá "jen" dobře zafixovat!

Hodně dlouho jsem si myslela, že mezi transparentními pudry nemůže být až tak velký rozdíl (bílý pudr jako pudr, ne?) a až tento týden jsem se přesvědčila o tom, jak se věci skutečně mají (poté co jsem odjela na služební cestu bez něj a byla jsem tak nucena si pořídit vhodnou náhradu za ten stávající). Od konce loňského roku používám prakticky bez přestání transparentní sypký pudr Magix z Avonu, vyhovuje mi, že je jemně mletý a moc dobře se s ním pracuje, nemění barvu make-upu a dá se např. použít i ke zmatnění pleti, když zrovna žádný makeup na sobě nemáte. Stejně jako make - up i Magix nanáším tradičně beauty blenderem a on pak drží celý den jako přikovaný - láska prostě!


Dalším mým super pomocníkem (hlavně na večerní události) je fixační sprej Make up Setting spray - Avon, který však obsahuje silikony, a proto ho nepoužívám denně, ale jen pro super - zvláštní příležitosti. Jeho výhodou je, že se dá použít hned několika způsoby - sprej můžete aplikovat přímo na obličej ze vzdálenosti 15 - 20 cm, nebo jej nastříkat na beauty blender a fixovat pleť před / po aplikaci make-upu. (Pozn. Podle mých zkušeností funguje beauty blender se sprejem úplně nejlépe!). 


Po fixaci mohou přijít na řadu další produkty dekorativní kosmetiky, aby stíny, linky apod. opravdu po celý den držely, je nejlepší v tomto období zvolit jejich voděodolnou verzi nebo produkty, které mají sypkou texturu, u těch krémových, které vypadají jemněji a něžněji, však člověk musí počítat s výrazně kratší životností. 
PS: V případě, že saháte po voděodolných produktech, si nezapomeňte pořídit kvalitní odličovač, protože taková micerální voda večer v boji s voděodolnou řasenkou nemá zrovna moc šancí :) 

A jak vypadá v létě Vaše make - up rutina? Používáte / máte nějaké zkušenosti s fixačními produkty? Budu se těšit na Vaše komentáře! Krásný zbytek neděle vám přeje

Žádné komentáře

Okomentovat